Amb una trama d'aquelles que enganxa a cavall entre l'imperi romà de Dioclecià i la persecució dels cristians, i la investigació arqueològica i policial avui en dia per descobrir un misteri al voltant de Sant Jordi.
Resulta entretinguda i fàcil de llegir. Les dades històriques estan ben incloses en la trama sense fer-se feixugues i les recerques policials ben resoltes.
Potser una mica més d'embolics i una mica més de vocació de best-seller aniria a favor d'aquesta història que ens deixa amb ganes de més.
David Gómez Simó, a Goodreads
***
Amb Laberints he recuperat alguns dels relats escrits pel Vicenç Ambrós i que el van convertir en un dels escriptors del qual me’n declaro seguidora i admiradora. Estic parlant de títols com L’enigma d’Almirna, El vestit jaqueta de Julieta Valls i Paraules eternes, entre d’altres.
Per això aquest epíleg no és un final, sinó un principi. Perquè rellegir obres d’aquest autor em reafirma en una creença personal: en Vicenç Ambrós és escriptor perquè ha triat aquesta filosofia de vida, és escriptor perquè ha triat aquest ofici, però també és un escriptor d’aquells que es fan a ells mateixos dia rere dia. I la lectura de Laberints em fa pensar que és un escriptor amb una obra consolidada i, per sort per a nosaltres, els lectors, una llarga i rica trajectòria literària encara per oferir-nos.
Sílvia Romero i Olea, a l’epíleg
***
Vicenç Ambrós ha escollit la novel·la policíaca, amb la qual ja ha demostrat amb aquest tercer llibre que és un virtuós, per fer una punyent crítica social de com família i societat aborda el tema de la vellesa, la invalidesa i la malaltia des d’un punt de vista egoista i indiferent. Tanmateix, Ambrós no ha oblidat quantes persones han fet de tenir cura de la gent gran una passió que s’ha de portar a terme amb el cor, amb la dedicació però també amb la professionalitat.
Alicia Gili Abad, al pròleg
***
Aquesta fe en si mateix, que ja ens apuntava tot just encetat el poemari –Soc, i és aquesta l’única certesa–, lluny de ser una postura arrogant, és la reafirmació de les pròpies incerteses –Si jo pogués descriure la incertesa, potser me n’abstindria abans de fer-ho–, el punt de partida més intel·ligent per desgranar en versos, sense dogmatismes, la seva lúcida visió de les coses. Al llarg del seu recull, Ambrós ens parla del cosmos i de la ment; de la fragilitat de la memòria; de la buidor d’un capvespre de diumenge; dels avantpassats quan al calendari de la terra s’albira la diada de Tots Sants; de la incongruència del destí; de la solitud assumida; de la llibertat –ingent presó de tots els anhels irrealitzables–; de la solidaritat, i, naturalment, de la poesia:
I per això, sempre i a tot arreu,
a despit de la mètrica o del ritme,
ens pot sobrevenir la sensació
d’una nova i refrescant plenitud.
Joan Adell Álvarez, al pròleg